آیا هر کسی می تواند آهنکش آسانسور شود؟

مطمئنن خیلی از افرادی که به حرفه جوش کاری مشغول هستند این سوال در ذهنشان پیش می آید که آیا می توانند به عنوان آهنکش آسانسور فعالیت کنند یا خیر؟ در واقع بدلیل درآمد خوب این شغل بسیاری از افراد تمایل دارند که دست به این کار بزنند اما باید گفت که برای وارد شدن به این حرفه قوانینی نیز وجود دارد. لذا سعی می شود به صورت مختصر به این قوانین اشاره نمائیم:

۱) آهنکش آسانسور نباید وزنش از یک شاخه نبشی ۸ کمتر باشد!

این قانون را خود اعضای گروه آهنکش شرکت ما تعیین کردند که کاملا تجربی می باشد. زیرا به مرور زمان تجربه نشان داده که وزن کم افراد باعث تحلیل رفتن قوای جسمانی آنها خواهد شد و همین امر صدمات زیادی به افراد وارد می کند. بنابراین توجه داشته باشید که وزنتان نباید کمتر از ۹۰ کیلوگرم باشد!

۲) داشتن مهارت جوشکاری حتی در شرایط سخت

در دمای صفر درجه سانتی گراد وقتی باد ملایمی به صورتتان برخورد می کند آنچنان سوزی در صورتتان ایجاد می کند که حتی مقاوم ترین انسان ها هم نمی توانند آن را تحمل کنند. باید قبول کرد که در فصل سرما به گروه آهنکش فشار زیادی وارد می شود. حال در نظر داشته باشید با تمام این سختی ها دقت کار به هیچ وجه نباید کاهش یابد!

۳) داشتن ایده برای انجام بعضی از کارهای خاص

بسیاری از مواقع باید هنگام آهنکشی از خلاقیت نیز استفاده کرد. زیرا در بعضی از چاله ها فضای مورد نیاز برای انجام آهنکشی وجود ندارد و یا برعکس فضای زیادی برای چاله در نظر گرفته شده است که در این موارد باید ایده داد تا کار به نحو احسنت انجام شود!

۴) داشتن گروهی ۳ نفره برای انجام کارها

بهترین حالت این است که گروهی که تشکیل می دهید سه نفره باشد تا علاوه بر افزایش سرعت کار، تقسیم وظایف نیز به درستی انجام شود. اگر شما به صورت ۲ نفره و یا ۴ نفره کار کنید حتما متوجه عدم تعادل در تقسیم وظایف خواهید شد!

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!