چگونه آهن کشی آسانسور را انجام دهیم؟

چگونه آهن کشی آسانسور را انجام دهیم؟

همانطور که می دانیم آهن کشی آسانسور یکی از مهمترین بخش های اجرایی آن می باشد و از این رو باید دقت زیادی در انجام آن صورت گیرد. ما برای آهن کشی ابتدا باید آهن آلات مناسب این کار را سفارش دهیم تا در حین انجام پروژه به مشکل بر نخوریم.
برای سفارش آهن آلات مورد نیاز، دقت زیادی باید صورت گیرد تا با توجه به گرانی آهن، بار مالی اضافی متوجه کارفرما نشود. از همین رو شرکت فنی مهندسی فرازجم کناره در بخش آموزش خود، محاسبه دقیق آهن آلات را نیز به کارآموزان خود آموزش می دهد تا در حین اجراء هیچ مشکلی بوجود نیاید.

پس از آنکه آهن آلات مورد نیاز توسط کارفرما تهیه گردید باید ضد زنگ شود تا از پوسیدگی احتمالی جلوگیری شود. در این فرصت چاله آسانسور باید کاملا تخلیه گردد و طبق استاندارد ارتفاع آن از کف تمام شده پارکینگ باید ۱۸۰ سانتی متر باشد که ۳۰ سانتی متر آن توسط بتن مگر بستر سازی می شود و ۱۵۰ سانتی متر دیگر به عنوان چاهک باقی خواهد ماند.

پس از آماده شدن چاهک آسانسور و آهن آلات، همه چیز برای آهن کشی آماده است. مهارت گروه نصب نقش بسیار مهمی را در این مرحله ایفا می کند. اعضای گروه آهن کش علاوه بر مهارت در جوشکاری باید از فیزیک بدنی مناسبی برخوردار باشند تا در حین کار آسیب نبینند و زود خسته نشوند. همچنین باید از یک بالابر کوچک برای بالا بردن آهن آلات استفاده کنند و هیچگاه با نیروی انسانی مبادرت به انجام این کار نورزند چرا که بسیار خطرناک است. علاوه بر بالابر باید از دستگاه جوش مناسب نیز استفاده کنند تا در طبقات بالا دچار مشکلاتی از قبیل نوسانات برق و غیره نشوند.

آهن کشی از طبقه همکف آغاز می شود و در صورتی که دیواره چاله آسانسور پوشیده شده باشد حتما به داربست نیاز خواهیم داشت تا گروه نصب بتوانند بدون خطر کارشان را انجام دهند. در ابتدای کار باید سیم شاغول ریخته شود تا چهار کلاف با دقت تمام مشخص شود. در انتهای سیم شاغول باید یک سری وزنه های کوچک نصب شود تا سیم را کاملا در حالت کشش قرار دهد و علاوه بر آن در اثر وزش باید جا به جا نخواهد شد.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۸ دیدگاه‌

  1. علی گفت:

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون. فقط یک قسمتش برای من گنگ بود. چه موقع نیاز به داربست هست. نوشتید که زمانی که دیواره چاله آسانسور پوشیدست نیاز به داربست هست. آیا منظورتون از چاله همون چاه هست؟
    و در چه زمانی نیاز به داربست نیست. ممنون

  2. کاظم بیات گفت:

    سلام مهندس تمام گفتهات بدون نقص . من 3سال کارم آهن کشی ولی متاسفانه کار کم شده یا دست زیاد شده به بیکاری خوردیم بی زحمت مارم یه راهنمایی کن تا شرایت دوباره درست شه

  3. محمد گفت:

    سلام
    با تشکر از شما می خواستم یک توضیح کامل که چطور سیم شاغول میتدازیم و از چه فاصله و کجای چاهک آسانسور برای آهنکشی خیلی خیلی ممنون می شم مهندس.

  4. مريم 2 گفت:

    سلام آقاي شيرويي
    نوشته هايتان فوق العاده عالي مي باشند از اين كه چنين پست هايي رو براي مردم گذاشتين فوق العاده ممنونم. دست شما درد نكنه، فقط اينكه شما در پاراگراف دوم خط اول يك اشتباه املايي داريد. نوشته ايد «زده زنگ» كه املاي درست آن مي شود «ضد زنگ» لطفا به روز رساني كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!